Sick Of It All in Bibelot

08-07-13 22:39:00 / door mano-revolver / band: Sick Of It All / concert: 03-07-13 - Sick of it all - Bibelot, Poppodium - Dordrecht

Sick Of It All in Bibelot

Na mijn eerste bezoek aan het nieuwe Bibelot vorige maand waarbij het concert van Less Than Jake werd verplaatst naar een kleiner podium / zaal binnen het complex was ik een beetje huiverig voor de opkomst bij Sick Of It All op een woensdagavond in Dordrecht. Dit gevoel werd nog eens bevestigd toen ik enkele dagen voor het concert een e-mail kreeg waarin je met de code ‘soia’ 50% korting kreeg op je kaartje…

Gelukkig viel het allemaal wel mee bij aankomst, toen het al gezellig druk was. Eerst een hapje gegeten bij het grand café wat ook binnen het complex zit om vervolgens de vrienden op te zoeken die ook naar Dordt waren afgereisd om de mannen uit New York City live te mogen aanschouwen. Hierdoor vrijwel de gehele set van opener Striking Justice gemist. Ook mede door het feit dat deze mannen op 28 juli ook in het voorprogramma van Madball staan in de Baroeg ging bijpraten even voor, sorry guys!

Daarentegen hebben we bij All For Nothing wel de gehele set gekeken. Meerdere malen heeft deze band me live bewezen prima hun ‘mannetje’ te kunnen staan en toch heb ik geen enkele release in mijn kast staan met Cindy op zang, alleen releases in de oude bezetting. Na weer een goede show moet ik hier binnenkort toch eens verandering in brengen.

Daarna was het tijd voor Sick Of It All. Deze band mag gerust worden bestempeld als New York hardcore legendes met inmiddels 27 (naar zover ik weet onafgebroken) jaren trouwe dienst aan de hardcore scene. Echter moet ik eerlijk bekennen de band maar gevolgd te hebben tot en met ‘Built To Last’ waardoor ik over een belachelijk groot deel van de band zijn carrière geen weet heb. Ik kwam dan ook voor de klassiekers waarmee het overgrote deel van de set toch gevuld was. ‘Clobberin’ Time’, ‘World Full Of Hate’, ‘Just Look Around’, ‘Us Vs. Them’, ‘Friends Like You’, ‘My Life’, ‘Step Down’, ze kwamen allebei voorbij. Bij enkele nummers werd het gas iets meer teruggenomen dan vroeger, of dit te maken heeft met ouderdom of het feit dat je je nummers na een jaar of twintig toch wat zat wordt laat ik even in het midden. Want desondanks spatte de energie er nog altijd vanaf van deze veteranen en deed de zaal na een wat langzame start uiteindelijk toch kolken en op zijn grondvesten schudden. Vette show! Next stop Madball op 28 juli en Agnostic Front op 7 augustus, beide in Baroeg Rotterdam, waardoor de gehele top van de NYHC scene Zuid-Holland in een dikke maand aandoet. Lekker!