The Replacements - Songs for Slim

19-03-13 09:21:00 / door pureandsimple / band: The Replacements / album: The Replacements - Songs for Slim (2013)

The Replacements - Songs for Slim

Hoewel de band al bestond voor mijn geboorte was The Replacements zeker niet de eerste punkband waar ik mee in aanraking kwam. Maar ik ben ondertussen toch al wel heel wat jaartjes fan. Waarom weet ik eigenlijk niet eens zo goed te verwoorden. Paul Westerberg is eigenlijk een matige zanger, de muziek rammelt aan alle kanten en de liedjes zijn ook niet bepaald indrukwekkend ofzo. En toch staan ze zeker in mijn top 10 favoriete bands aller tijden. Soms heb je dat.

Ik vind het dan ook heel erg tof dat Paul Westerberg, Tommy Stinson en Chris Mars de band nieuw leven hebben ingeblazen. Iets minder tof is de reden voor deze weinig interessante 10” EP: gitarist Slim Dunlap is er slecht aan toe en deze EP is tot stand gekomen om geld in te zamelen voor hem. Op kant A staan covers van Slim Dunlap’s nummers Busted Up en Radio Hook Word Hit. Op kant B staan Gordon Lightfoot’s I’m Not Sayin’, Everything’s Coming Up Roses van Broadway Show Gypsy en Hank Williams’ Lost Highway. De fysieke versie hiervan is waarschijnlijk al bijna niet meer te krijgen. De download natuurlijk nog wel.

<< Bonecrusher - Blvd Of Broken Bones Iron Reagan - Worse than Dead >>