the Copyrights - North Sentinel Island

07-08-11 21:27:00 / door pureandsimple / band: the Copyrights / album: the Copyrights - North Sentinel Island (2011)

the Copyrights - North Sentinel Island

Op wat alweer het vijfde album is van deze poppunkers gebeurt niets nieuws. Dat hoeft ook niet, maar ik heb altijd de hoop gehad dat The Copyrights met iets heel erg goeds op de proppen zou komen. Iets dat ver bovengemiddeld goed zou zijn. Helaas is North Sentinel Island dat niet helemaal geworden. Daarentegen is het zonder enige twijfel goed genoeg om op te pikken en met veel plezier naar te luisteren. Dat dan weer wel.

Mijn punt is dat er veel goede poppunk uitkomt de laatste jaren, maar dat niet altijd de beste in het genre de wind in de rug krijgen. Als een label als dat van Kevin Aper (Monster Zero) hiermee aan de haal was gegaan (wat stijltechnisch perfect had gekund) dan had deze band veel minder stof doen opwaaien dan dat het nu op Red Scare uitkomt. Dat komt natuurlijk ook omdat Red Scare een aantal ongelofelijk goede platen heeft uitgebracht de afgelopen jaren en daarom is het ook wel verdient dat hun releases tegenwoordig wat meer in het oog vallen. Maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het punt is dat er wel meer bands zijn die het niveau van The Copyrights halen, maar die nog niet of nauwelijks bekend zijn. Maar laat al dit gezever je niet weerhouden van het aanschaffen van deze toffe plaat! Met nummers als Hell Will Be Party Time, Worn Out Passport, Never Move Your Back Row, Well-fed and Warm en 20 Feet Tall (mijn favorieten op deze plaat veranderen iedere luisterbeurt weer) kun je iedereen met een liefde voor Face to Face en Teenage Bottlerocket een plezier doen. Dat zegt toch ook wel weer wat.

Score: 68/100

<< Dan Andriano In The Emergency Room - Hurricane Season Mariachi el Bronx - (II) >>