Headhaunter - The Basement Barrage EP (+Fueled By Chaos)

29-10-10 19:41:00 / door trilob / band: Headhaunter / album: Headhaunter - The Basement Barrage EP (+Fueled By Chaos) (2010)

Het is al weer een flinke tijd terug dat er twee metal cdtjes op de mat ploften. In beide gevallen zijn de Dordtse heren van Headhaunter de auteur. Daarom is ook besloten beide cd's in een recensie te verwerken.

Eind 2007 kwam Headhaunter met Fueled by Chaos op de proppen. Deze cd bevat 9 nummers en is door de band zelf uitgebracht. Bij het horen van het eerste nummer weet ik dat ik nog een zware (en aan de lengte van de nummers te zien, ook een lange) zit te gaan heb. Vooral de trage stukken zijn allesbehalve een lust voor het gehoor en het werkt me allemaal behoorlijk op de zenuwen. We hebben hier te maken met metal uit het genre van 'dathebbenweallemaalweleenseerdergehoord'. Een goeie bak zwakmetal met invloeden van bands als Metallica, Pantera en Slayer. Is het dan zo slecht? Nee dat valt allemaal wel mee. Ik verwacht dat deze heren een jeugdhonk of alternatieve kroeg best wel aan het headbangen kan krijgen, maar dat betekend wel dat ik te vinden aan de bar en niet op de dansvloer.

Begin dit jaar kwam het vervolg op Fueled by Chaos uit onder de naam 'The Basement Barrage EP'. De naam geeft al een beetje aan dat ook in dit geval de band het  in eigen beheer heeft uitgebracht. Met de vier nummers die samen iets meer dan 15 minuten duren weten de heren mij nog steeds niet omver te blazen. De opnames klinken een stuk beter en er zit een lekker tempo in de nummers maar al dat metalgeweld doet deze eenvoudige punkrocker toch snel vervelen.

Voor de verdwaalde metalfan hier op het forum zal deze band wel van toegevoegde waarde kunnen zijn. Maar ik verwacht dat het gros van de punx.nl bezoekers deze band het beste links kan laten liggen.

Score: 55/100

<< Coke Bust - Lines in the Sand jamie clarke's perfect - Fucking Folkabillie Rock >>