Johnny Rocket - Dance Embargo

10-10-10 20:22:00 / door ltgdaan / band: Johnny Rocket / album: Johnny Rocket - Dance Embargo (2010)

Johnny Rocket - Dance Embargo

Met Dance Embargo brengt het Duitse Johnny Rocket zijn tweede full length uit op Wolverine Records. Dance Embargo ligt in het verlengde van Pain is Her Game (2008) maar weet deze keer meer te overtuigen middels een hogere dosis swing, songwriting en algehele catchiness. Zodoende voorziet de langspeler de luisteraars in ongeveer 40 minuten van een frisse muzikale mix van poppy psychobilly, rock ’n roll, swing en country.

Johnny Rocket doet het meest denken aan bands als The Peacocks, een meer swingende maar bravere versie van The Quakes of mogelijk een meer psychobilly georiënteerde Peawees met contrabas. Hoewel Dance Embargo voor sommigen misschien iets te gelikt zal klinken is het geheel daarom wel prettig toegankelijk voor een breder publiek dan enkel de liefhebber. De ruige, maar toch zwoele, stem van Johnny Rocket brengt overigens nog voldoende 'vuigheid' met zich mee om de heren rockers te kunnen bekoren, dan wel niet de dames in katzwijm te doen vallen.

Dance Embargo is met zijn 40 minuten misschien wat aan de lange kant om helemaal uit te zitten en zal voor sommigen dat extra randje missen. Desalniettemin is Dance Embargo een lekker swingende rock ’n roll plaat met een positieve en energieke vibe die je gerust kan op zetten zonder dat je vriendin begint te klagen over je slechte muzieksmaak. Johnny Rocket is zodoende voor een breder publiek geschikt dan alleen de die-hard rockers en psycho’s en in het geval van Dance Embargo is dat een positief gegeven.

Score: 69/100

<< Banner Pilot - Resignation Day Tiltwheel - The Hiatus\\The High Hate Us >>