Harries '89 - Ready For You

05-08-10 22:54:00 / door trilob / band: Harries '89 / album: Harries '89 - Ready For You (2010)

Harries '89 - Ready For You

De bandnaam geeft het natuurlijk al een beetje weg maar deze band vindt zijn oorsprong in het jaar 1989 en draait ondertussen dus al meer dan 20 jaar mee. Niet meegerekend dat de band 8 jaar op zijn gat heeft gelegen (van '96 tot 2004). Ook heeft de band na deze doorstart een naamsverandering ondergaan van The Harries (toch geen onbekende naam in het punk wereldje) naar Harries '89.

Niet alleen de naam verwijst naar het verleden. Zoals de band zelf al aan geeft doet ook hun muziek herinneren aan bands uit de oude doos zoals The Ramones (de energie), Buzzcocks (de melodie) en the Toy Dolls (de humor). Mijn hartje gaat niet sneller kloppen van deze bands (en al helemaal niet van de humor van the Toy Dolls) en verbaas me dan ook over de eerste klanken van deze cd. Want deze doen mij eigenlijk helemaal niet denken aan eerder genoemde bands. Het klinkt veel volwassener dan ik me had voorgesteld of zou het komen door het puike geluid?

Een groot contrast is dan ook het tweede nummer ' Old Punk' dat zomaar een Sex Pistols cover had kunnen zijn.
Met nummers als Ready For You, Lucky Punch (een prima No Fun At All geluid) en Home Sweet Ho weet ik mij zeker te vermaken. Dit omdat in deze nummers de flirt met wat 'modernere' uptempo punkrock duidelijk hoorbaar is. Maar na deze nummers verliezen deze Harries toch mijn aandacht. De tweede helft van de cd komen de Buzzcocks en de Toy Dolls invloeden te duidelijk om de hoek kijken en begint deze verwende skatepunker zich te vervelen.

Dit album is in mijn handen natuurlijk een parel voor de zwijnen. Toch kan dit zwijn zich wel indenken dat de bierdrinkende punker (die bands als The Briefs kan waarderen) deze band WEL kan waarderen.
Wat nog wel even het vermelden waard is, is het feit dat de heren van de (ook al een aantal jaartjes meedraaiende) Heideroosjes hun medewerking hebben verleend bij het nummer Home Sweet Ho.

Score: 60/100

<< Totälickers - Power Is Poison split Barley wine - Demo 2010 >>