Ashers - Kill Your Master

19-07-10 02:12:00 / door pureandsimple / band: Ashers / album: Ashers - Kill Your Master (2010)

Ashers - Kill Your Master

CD van de week Week 29 2010

Ik heb The Unseen een aantal keertjes over de vloer gehad en vind frontman Mark Civitares, naast een uitstekende zanger, een behoorlijke droeftoeter. Dat neemt niet weg dat de eerste twee platen op A-F Records en zeker de eerste twee albums op BYO echte punkrock klassiekers zijn wat mij betreft. Voor een genre waar ik helemaal niet zo heel hard op ga zijn dat platen die ik echt grijs gedraaid heb. Dat zegt ook wel weer wat!

Nu The Unseen op Hell Cat en in thuisland Amerika dusdanig naam heeft gemaakt dat ze er misschien wel van kunnen leven heeft Mark Civitares een nieuw projectje uit de grond gestampt: Ashers. Ik verwacht dat iedereen die de plaat hoort denkt dat ie naar een soort The Unseen 2.0 zit te luisteren, maar met het ter ziele gaan van Punkcore Records en het feit dat ik steeds sneller raak uitgekeken op het werk van The Unseen is er volgens mij wel plek in punkrockland voor een band als deze. De uitspraak 'dertien in een dozijn' is natuurlijk hartstikke op z'n plek bij Kill Your Master (woordgrapje ivm de 13 nummers op deze plaat), maar het hoeft allemaal niet geweldig en vernieuwend te zijn om gewoon leuk te zijn. Sowieso verwacht ik dat de fanbase van het betonpunk genre niet echt zit te wachten op subtiliteiten en wanneer het op geluidskwaliteit en intensiteit aankomt klinkt het album dan weer gewoon hartstikke goed Ok, er zit dus weinig nieuws en nauwelijks afwisseling in de muziek van Ashers en tekstueel is het ook allemaal oude koffie, maar er wordt daarentegen wel weer lekker simpel vijfentwintig minuten lang van beukenstein gegaan. Dat is toch ook mooi?

Met een plaat stijf van de agressie, goeie gangvocals en een behoorlijk pissed off klinkende Mark is dit smullen geblazen voor alle fans van The Casualties, Cheap Sex, Sick of it All en natuurlijk The Unseen. Zeker niet mijn favoriete plaat voor 2010, maar ik verwacht dat er voldoende kids zijn die deze band uitermate goed zullen trekken. Helaas staat de band op het punt te vertrekken uit Europa dus het gaat nog wel even duren voordat je ze live gaat zien.

Score: 65/100

<< Sidewalk - What to do Mad Sin - Rise & Burn >>