Hellshock - They Wait For You Still

03-05-10 15:22:00 / door jelleonparole / band: Hellshock / album: Hellshock - They Wait For You Still (2010)

Hellshock - They Wait For You Still

Ik heb lang na zitten denken hoe ik de muziek van Hellshock het beste zou kunnen omschrijven. Is het nou crust, metal, stenchcore of metallic hardcore? Ach, die labeltjes zullen me eigenlijk ook allemaal een dikke vegaworst wezen, feit is dat de nieuwe langspeler van Hellshock gewoon belachelijk goed is!

Ik was al behoorlijk onder de indruk van voorganger 'Shadows Of The Afterworld' van deze band uit Portland, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze met deze nieuwe plaat zó genadeloos uit de hoek zouden komen. Alle ingrediënten van de vorige twee platen zijn weer aanwezig: snelle en loodzware trashriffs afgewisseld met ultralogge midtempo stampers voorzien van gitzwarte teksten. Maar wat maakt deze plaat dan zo goed in vergelijking met de eerdere releases? Dat is onder andere te danken aan de moddervette productie. Voor de opnames van deze plaat bezocht de band de Our House Studio in Japan van Katsumi Yanagida. Dat deze man wel weet hoe dergelijke muziek moet klinken bewees hij al met de laatste plaat van World Burns To Death, waar hij ook achter de knoppen plaatsnam. Daarnaast klinkt Hellshock nu een stuk strakker dan voorheen. Waren er op de vorige platen hier en daar nog wel eens wat kleine slordigheden te horen, deze keer heb ik ze niet kunnen ontdekken. Het prachtige artwork en de freaky synthesizer intermezzo's maken de boel af en dragen allemaal bij aan de duistere sfeer die van deze plaat afdruipt.

Liefhebbers van bovenstaande genres en de Portland-scene in het algemeen doen er goed aan dit album een kans te geven. Ik eet m'n pet op als je dan nog niet overtuigd bent van deze band. Kopen!

<< T.C.F - Speed Or Bleed Poultry - Poultry >>