No Friends - S/T

14-12-09 05:46:00 / door pureandsimple / band: No Friends / album: No Friends - S/T

No Friends - S/T

CD van de week Week 51 2009

Dit debuutalbum van No Friends is alweer een tijdje uit, maar ik wilde 'em toch even in het zonnetje zetten. No Friends is, voor diegene die het nog niet weten, de naam die de samenwerking tussen zanger Tony (Municipal Waste) en drie mannen van New Mexican Distaster Squad draagt. De band speelt 80s hardcore in een stijltje dat ergens tussen Dag Nasty, Black Flag, ouwe Descendents en Gorilla Biscuits inzit. Korte/ felle tracks dus die lekker doorrammelen. De twaalf nummers, intro en outro meegerekend, klokken binnen in ongeveer 20 minuten.

Zowel muzikaal als tekstueel wordt er niet overdreven moeilijk gedaan door de mannen uit Richmond, maar het is gelukkig ook nergens te simplistisch en te voorspelbaar waardoor de band dan ook niet snel gaat vervelen. De aankleding is wellicht wat aan de sobere kant, maar past daarentegen juist wel weer goed bij de band. Maar ook al lijkt dit op papier de natte droom voor iedere liefhebber van begin/ mid 80's hardcorepunk mist er iets aan deze plaat. Er is niet echt een enkel punt te noemen, de plaat valt zeker niet tegen, maar na de eerste luisterbeurt had ik al het idee dat er meer in deze band zit dan datgene wat dit debuut onthult. Ik zou niet eens kunnen benoemen wat er nu precies aan schort, maar ik twijfel er niet aan dat er meer in het vat zit. Het zou me trouwens niets verbazen als ik door een volgend No Friends album wel helemaal omver wordt geblazen. In de tussentijd blijft deze selftitled LP een bovengemiddeld goede plaat waar ik nog veel plezier aan ga beleven.

Score: 78/100

<< Kezus Krijst - TWEESTRIJD Atlas Losing Grip - Watching The Horizon >>