Ripmen - Rott In Pieces

11-10-09 12:21:00 / door mano-revolver / band: Ripmen / album: Ripmen - Rott In Pieces (2009)

Ripmen - Rott In Pieces

Een kleine twee en half jaar geleden (2007 dus) was ik best te spreken over Ripmen's debuut op Wolverine Records genaamd 'Graveyard In Our Memories'. Ik eindigde de recensie dat het een leuk tussendoortje was en dat ik persoonlijk niet kon wachten tot het nieuwe album dat 'waarschijnlijk' aan het einde van desbetreffend jaar uit zou komen. Niet dus. Nu is het herfst 2009 en ligt de nieuwe plaat 'Rott In Pieces' eindelijk op mijn bureau. Ben ik nog steeds zo enthousiast?

In eerste instantie niet. De plaat is al een maandje of anderhalf, misschien zelfs twee, uit en heeft eigenlijk al die tijd tussen mijn 'to do's' gelegen zonder zich ook maar een vin te verroeren. Maar ondanks dat Punx.nl een 'online magazine' is werken we weldegelijk met deadlines en ik was inmiddels ver over tijd dus ging ik er eens goed voor zitten om een recensie over deze Duitse psycho's in elkaar te knutselen.

En het mag best gezegd worden. Na een aantal draaibeurten was ik uiteindelijk alsnog enthousiast geraakt over 'Rott In Pieces'. Ripmen is het kunstje nog niet verleerd en maakt nog altijd lekker in het gehoor liggende en tevens stevige psychobilly waarbij sporadisch op de rem word gedrukt voor een neo-rockabilly uitstapje. Het houd de afwisseling er in waardoor 'Rott In Pieces' nooit echt inkakt.

Uiteraard zal de originaliteit prijs niet gewonnen worden, maar daar zal de band lak aan hebben. 'Rott In Pieces' is een prima plaat geworden en het is dan ook jammer dat het artwork en de lay-out van het geheel dit niet uitdrukken, want laten we eerlijk zijn, het ziet er niet uit! Volgende keer beter.

WOLVERINE RECORDS

<< An Cafe - BB Parallel World Big Drill Car - A Never Ending Endeavor >>