Cro-Mags in de Baroeg

03-07-09 20:05:00 / door trilob / band: Cro-Mags / concert: 02-07-09 - Cro-mags - Baroeg - Rotterdam

Cro-Mags in de Baroeg

Eenmaal aangekomen bij de Baroeg zie ik de meeste mensen buiten staan of in het gras aan het water zitten. En omdat State of Mind nog niet hoeft te beginnen krijg ik mooi de tijd om buiten in het zonnetje nog even te socializen. Even later drop ik mijn spullen in de backstage en kijk even rond in de Baroeg. Van te voren had ik wat negatieve geluiden over de zaal gehoord maar het valt mij enorm mee. De Baroeg heeft een redelijk klein zaalgedeelte en daarbuiten nog een ruimte met de bar en merchtafels. Al snel word het eerste blik open getrokken en staat State of Mind op het punt de aftrap te nemen.

De opkomst op deze warme donderdag laat flink te wensen over. En ook al gun ik ze veel meer publiek, toch staat State of Mind voor nog geen twintig man te spelen. Maar het lijkt het de band niets uit te maken en geven ze in deze sauna een prima show weg. Een goede mix van oude en nieuwe nummers brengen ze met veel energie en passie zoals we van de band gewend zijn. Ze hebben sinds kort een nieuwe plaat uit op Crucial Attack genaamd 'Mental Gold' en is zeker een aanrader!

Wanneer Strike First aan het opbouwen is komen ze er achter dat het drumpedaal stuk is en dat de kabels voor de basgitaar nog thuis liggen. Goed geregeld jongens, haha! Gelukkig zijn de problemen snel verholpen met behulp van de jongens van SOM en vanaf dat moment loopt het gesmeerd. Ondertussen is er ook wat meer volk binnen komen waggelen en de hoofdjes gaan al aardig op en neer op de bak herrie die Strike First weet te produceren. Ik trek de nieuwe plaat van deze band echt mega goed en ook hun podiumpresentatie hebben ze weer prima voor mekaar. Terwijl ik geniet van het zoveelste glaasje tapvocht laten de heren van SF weer zien waarom ze momenteel mijn favorite NL hardcoreband zijn.

Bij de Cro-Mags staan er nog geen honderd man in de zaal en de opkomst mag rustig belabberd genoemd worden. Er kunnen meerdere excuses worden gezocht voor het wegblijven van het publiek maar het is toch opvallend dat de show in de Watt compleet afgeladen was en nu bij deze show in dezelfde stad er geen hond komt opdagen. Maar eerlijk gezegd bevalt het me wel dat het niet zo druk is aangezien er nu genoeg bewegingsruimte is en ik vlak voor het podium mijn plek weet te vinden. Vlak voor de show staan Kruimel en ik nog even buiten een blik te drinken als de Cro-Mags nog even een luchtje komen scheppen voor ze moeten beginnen. Ze laten doorschemeren dat de rit vanaf Denemarken toch wel erg lang was en ze eigenlijk niet veel energie voor de show over hebben. Gelukkig is hier niets van te merken en vol overgave spelen de heren heel 'The Age Of Quarrel' en 'Crush the Demoniac' van Best Wishes' . Ook weten ze nog twee Bad Brains covers in de set te verwerken en krijgen ze nog aardig wat beweging in de paar man voor het podium. Eigenlijk vind ik de show nog gaver dan de show in de Watt en ben nu al siked voor de show in Eindhoven!
Helaas hebben ze tijdens hun show de backstage op slot gedraaid en kon ik niet bij mijn camera's dus helaas geen materiaal van de Cro-Mags...

Er kunnen wat foutjes in de volgorde zitten maar de setlist zag er ongeveer zo uit (Jasper Civil Terror, bedankt voor het lijstje) :

Clockwork Orange intro