Kitty In A Casket - Horror Express

22-06-09 00:00:00 / door mano-revolver / band: Kitty In A Casket / album: Kitty In A Casket - Horror Express (2009)

Kitty In A Casket - Horror Express

CD van de week Week 26 2009

Om mensen omver te blazen met een debuutalbum moet je tegenwoordig wel van hele goede huize komen. Zo goed als alles lijkt al gedaan en al probeer je iets vernieuwend dan hoeft dat natuurlijk niet meteen te betekenen dat je alle potten zal gaan breken. Vernieuwend is het debuutalbum ‘Horror Express’ van het Oostenrijkse gezelschap Kitty In A Casket dan ook allerminst, echt weggeblazen ben ik ook niet maar dat betekent dan ook weer niet direct dat het niet goed is, integendeel!

Want ik heb met bijzonder veel plezier naar het eerste album van Kitty In A Casket keer op keer mogen luisteren. De band mixed psychobilly met horrorpunk (noem het horrorbilly) en staat onder leiding van zangeres Kitty Casket. Vergelijkingen met The Horrorpops en The Creepshow zijn dan ook gauw (en makkelijk) gemaakt. Vooral met laatstgenoemde heeft Kitty In A Casket op muzikaal vlak veel gemeen.

Want Kitty In A Casket maakt pure horrorbilly zonder zich te laten verleiden door poppy invloeden. Echter luistert ‘Horror Express’ wel bijzonder makkelijk weg. De up-tempo en strak gearrangeerde psychobilly van dit viertal is melodieus, stevig, gevarieerd, ligt goed in het gehoor en zangeres Kitty Casket heeft een erg lekkere stem. Door deze aspecten vliegt het album, dat toch zo’n 40 minuten duurt, voorbij en voordat je er erg in hebt ben je al vijf of zes luisterbeurten verder.

Ik ben dan ook erg te spreken over het eerste album van Kitty In A Casket. Ongelooflijk dat deze band pas anderhalf jaar actief is en meteen met een plaat op de proppen komt die een geduchte concurrent is voor welke cd er dit jaar ook nog mag uitkomen in het genre. En hoewel de teksten er misschien niet naar zijn word ik toch heel erg vrolijk van dit soort releases!

CRAZY LOVE RECORDS

Score: 82/100

<< South Impact - Codex Boozed - One Mile >>