Hatebreed - For the Lions

08-05-09 10:49:00 / door nielsdebruijn / band: Hatebreed / album: Hatebreed - For the Lions (2009)

Hatebreed - For the Lions

Na de clichématige dvd van Hatebreed ligt nu ook het behoorlijk cliché matige coveralbum For the Lions in de winkel. En hoewel een paar nummers op verrassende wijze gecoverd zijn vernieuwd Hatebreed zich niet. Welk genre ze nu eigenlijk coveren elk nummer bevat de karakteristieke stijl van deze band. De covers van bands die qua geluid het dichtst bij Hatebreed in de buurt lagen zijn hiermee ook het minst interessant geworden. Zo zijn de uitvoeringen van "Refuse/Resist", "All I Had Gave" en "Life is Pain" bijna identiek aan het origineel, en daarom ook niet echt de moeite waard.

Interessanter wordt het als de band in kwestie iets verder van Hatebreed’s stijl afligt. De cover van "Supertouch Shitfit" van The Bad Brains is één van de beste, omdat de band hier iets heel anders dan normal laat horen. Dit levert iets unieks op. Ook op "Shut Me Out", het onvermijdelijke "Hatebreeders", "Thirsty and Miserable" en "Suicidal Maniac" horen we een iets andere kant van Hatebreed. Nog steeds keihard is, maar net iets anders. Dit zijn dan ook de toppers van dit album. Helaas staan er in verhouding te weinig van dit soort nummers op dit album. Degelijke covers dat wel, met "Ghost of War" als uitschieter, een uitstekende keuze als openingsnummer, maar af en toe eigenlijk een beetje saai.

Kun je niet genoeg van Hatebreed krijgen en ken je de gecoverde bands niet echt? Dan zal er een schat aan stoere muziek voor je opengaan. Ken je de meeste nummers echter wel dan kun je je afvragen of dit weinig verrassende coveralbum wel je geld waard is? Leuke toevoeging is het boekje waarin de band tekst en uitleg geeft over de keuzes.

<< Muletrain - Crashbeat Towerblocks - The Good, The Bad & The Punks >>