Long Dong Silver - Bound To Bleed

17-11-08 09:54:00 / door pureandsimple / band: Long Dong Silver / album: Long Dong Silver - Bound To Bleed (2008)

Long Dong Silver - Bound To Bleed

Ik ken Carlo van Scarey Records nu een jaartje of 7 geloof ik. Hij was misschien wel de enige fan van mijn oude fanzine en met een gedeelde liefde voor bands als Antiseen en Cocknoose kwamen we al snel tot een goede band. De allereerste release die ik ooit van hem kreeg was een split tussen The Nerds en Frankenstein Dragqueens (met frontman Wednesday 13 die later de Murderdolls zou oprichten met de drummer van Slipknot). Ik weet nog hoe op de cover een stel KKK-mannetjes een non vasthielden en met een crucifix in d'r bloederige kut aan het rammen waren. Ik was fan voor de rest van mijn leven.

Ik weet hoe trots hij was om bands als Antiseen en Bulemics te strikken voor zijn label. Dat waren ook klasse releases, maar toch werd Scarey Records nooit echt 'mijn' label. Dit kwam voornamelijk omdat de minder grote bands op zijn label ook op muzikaal vlak veel minder grote helden bleken te zijn. Ik ben stiekem dan ook een beetje verbaasd dat dit voor mij compleet onbekende Long Dong Silver, uit zijn thuisland Italië nog wel!, zo'n geweldige plaat heeft afgeleverd.

Long Dong Silver is misschien een belachelijk slecht gekozen bandnaam, maar het dekt (om toch nog wat positiefs te melden) wel de lading van wat je kan verwachten: Turbonegro meets Black Sabbath met een extreem wilde podiumpresentatie. Een rock'n'roll band die een beetje glam, een huts punkrock en een schep stoner mixt tot een geheel. Zelfs fans van een stevige QOTSA of Hellacopters zouden hier mee uit de voeten kunnen.

Score: 81/100

<< Stuck On The Bottom - Kill The Virus Dir En Grey - Uroboros >>