The Creepshow - Run For Your Life

22-09-08 00:00:00 / door mano-revolver / band: The Creepshow / album: The Creepshow - Run For Your Life (2008)

The Creepshow - Run For Your Life

CD van de week Week 39 2008

"Als The Creepshow opgepikt gaat worden door een iets groter label hebben The Horrorpops er een serieuze concurrent met ballen bij. De muziek is er in ieder geval al naar!" Met deze wijze woorden sloot ik begin januari 2007 mijn review af van The Creepshow's debuut album 'Sell Your Soul'. Gelukkig is hier gehoor aan gegeven en komt het nieuwe album 'Run For Your Life' in Europa gewoon uit op 'People Like You Records', naar mijn mening het label waar de band op dit moment ook thuis hoort.

Inmiddels is er wel één en ander veranderd binnen de band, zangeres / gitarist Jen 'Hellcat' Blackwood is door gezinsuitbreiding gestopt met de band (hoewel ze nog wel solo verder is gegaan) en vervangen door haar jongere zusje Sarah 'Sin' Blackwood. Ik denk dat Hellcat er goed aan heeft gedaan om zelf uit de band te stappen, tijd doorbrengen met je pasgeboren kindje is belangrijker dan constant touren en zou de band en eventueel succes kunnen belemmeren, ik respecteer deze keuze dan ook.

Vervangster Sarah is dus de nieuwe frontvrouw van The Creepshow en ondanks dat ze een zus is van Jen heeft ze weldegelijk een ander stemgeluid. Haar stem is misschien net meer meisjesachtig en het randje is een tikkeltje minder rauw, in het begin zeker even wennen omdat je toch een ietwat andere stem over de vertrouwde The Creepshow sound heen hoort ('Sell Your Soul' is hier letterlijk stuk gedraaid door zowel mijn vrouw als mezelf). Echter klinken de vocalen na enkele luisterbeurten al vertrouwd in de oren en kom je toch tot de conclusie dat het allemaal wel meevalt.

Wat niet meevalt is de speelduur van het album, de cd klokt net voorbij de 28 minuten en is met tien nummers (waarvan één intro) misschien wat aan de korte kant. Persoonlijk had ik meer dan twee jaar na het debuut wat misschien wat meer verwacht maar aan de andere kant leveren deze Canadezen nu wel een schijf af met alleen maar geweldig in het gehoor liggende psychobilly tracks met een vleugje punkrock waar de vingers bij afgelikt kunnen worden. Sarah heeft een lekker stemgeluid en de back-up vocals van de resterende mannelijke leden maken de cd subtiel af.

Het tweede album van The Creepshow mag ik dan ook zeker bestempelen als geslaagd. Dat de band af en toe nog wat ideeën leent van het eerste album zien we maar door de vingers, welke band doet dit nou niet en bovenal klinkt 'Run For Your Life' gewoon te lekker om hierover te gaan klagen! The Horrorpops hebben zich met 'Kiss Kiss Kill Kill' goed verweerd tegen het optrekkende The Creepshow en verwacht dan ook dat dit gezelschap uit Canada met hun derde album de genadeklap gaan geven en als winnaar uit de bus zullen komen.

I USED TO FUCK PEOPLE LIKE YOU IN PRISON RECORDS

<< The Change - The Deer Moss Murders 5 Shot's Of Whiskey - Pain In The Ass >>