Revive - Beliefs of an old past

12-06-07 21:36:37 / door mano-revolver / band: Revive / album: Revive - Beliefs of an old past (2007)

Revive - Beliefs of an old past

Bijna vier weken lang heeft deze plaat op de redactie gelegen. Niemand durfde zich er aan te wagen. Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien hadden sommige redactieleden de Myspace van het Franse Revive al bekeken en beluistert, kende ze de band niet of stond het artwork ze niet aan. Ik weet het niet! Trinus moest bijna smeken om dit album kwijt te raken en omdat ik volwassen mannen liever niet zie huilen nam ik de (ondankbare?) taak op mij. Op het slechtste voorbereid legde ik 'Beliefs Of An Old Past' in mijn cd-lade.

Maar ook ik kende Revive niet en toegegeven, het artwork ziet er echt niet uit (saai boekje vol met handgeschreven teksten die nog slechter te lezen zijn dan die van Tim Armstrong in welke Rancid release dan ook), maar de muziek is zeker niet zo slecht als ik aanvankelijk gedacht en verwacht had. Zo zie je maar weer op wat voor verkeerd spoor je gezet kan worden omdat niemand een cd wilt reviewen. Toch zet Revive al meer dan zeven jaar zijn beste beentje voor en ondanks dat er een periode van vijf jaar tussen het laatst verschenen album 'What Is Your Answer?' en deze nieuwe schijf, heeft de band in de tussentijd totaal niet stilgezeten. Diverse compilatie bijdrage en optredens met onder andere Agnostic Front, Skarhead, Strife en Comeback Kid heeft de band al op zijn CV staan.

Bovenstaande artiesten plus bands als Ensign, Driven en Mainstrike geven ook al een beetje weer wat voor sound Revive maakt. Old school hardcore gemixed met mosh breaks, catchy hooks en back-up gang vocals waar menig Oi! band jaloers op mag zijn. De band klinkt erg tweede helft van de jaren '90 'Victory Records' en dat is absoluut geen minpunt. Ander pluspunt is zanger Pierre. Waar sommige Europese hardcore bands nogal eens last hebben van 'steenkolen Engels' is dat bij Revive absoluut niet het geval. Met zo'n strot is het natuurlijk ook makkelijk verbergen, maar het klinkt hoe dan ook erg gaaf.

Enige minpunt is eigenlijk dus het artwork, voor de rest is het een prima release geworden. Tevens is dit de eerste plaat die I For Us Records heeft uitgebracht en ondanks dat er veel betere releases zijn binnen het genre is het wel een uitstekende eerste release voor het label en een mooie comeback plaat van Revive.

01. Ordinary Day Somewhere In The World
02. Sharks And Snakes
03. Life To Defy