Bludwulf - Cryptic Revelations

08-05-07 13:19:04 / door pureandsimple / band: Bludwulf / album: Bludwulf - Cryptic Revelations (2007)

Bludwulf - Cryptic Revelations

Holy poep op een stokkie, Batman! Wat is dat artwork lelijk zeg! Brrr, als ik mijn ogen pijn wil doen dan prik ik er wel met een roestige lepel in! Volgende keer geen blinde retardo je artwork laten maken heren (en dame). Zonde! Want de muziek is erg ok namelijk. Trashy punk met een duidelijke thrashy (nu wel met een H) metal inslag. Ik denk kruisinkje tussen Discharge  en Venom, maar dan ietsje minder hail satanus en minder aggressie.
Vooral de swing en groove die doorschemerd in de thrasy tracks doen me erg goed. En dan rammen ze er in nog geen half uur 11 eigen composities doorheen met een heerlijke UK82/ 80s thrash vibe. Altijd goed, toch? Jammer genoeg maar gedeeltelijk gesteund door het artwork, maar ik kan ergens ook wel begrijpen dat de band denkt daar wel in te zijn geslaagd. Ach, misschien moet het ook wel iets fouts hebben. Dat maakt deze band misschien wel juist interessant. Tekstueel en qua looks zie ik de mogelijkheid om een Spinal Tap-achtig iets te vormen op podium. Ergens zeg je instinctief dat ze zoiets ten aller tijden moeten vermijden, maar anderzijds zou een beetje poppenkast ook maar zo positief kunnen werken voor deze gasten uit New York. Ik hou namelijk wel van dicht tegen het randje en misschien nog wel meer van dingen die eroverheen, gaan. Hoe saai zou Rob Halford zijn als ie geen keiharde leernicht was? Ik wil meer sex, meer bier, meer neuken en meer scheldwoorden, verdomme!! Deze band zie ik in de toekomst mijn dorst voor geweld, sex en keihard beuken wel lessen. Een compliment in deze tijden van lieve jongetjes en meisjes die 'punk' aangekleed worden door mama lief en netjes opgehaald worden voor 00:00 als de punkrockshow is afgelopen. Donder toch op! Blüdwülf is een trap in de strak gebotoxte gezichten van die ouders en spuugt op die kids. Tof toch? Potentieel gespot dus oogjes en oortjes open!

01. Cryptic Revelation
02. The Horror
03. Slaughtered Lamb