Vindicator - on and on

18-04-07 16:59:29 / door pureandsimple / band: Vindicator / album: Vindicator - on and on (2007)

Vindicator - on and on

In de jaren negentig vierde in Europa een sound die veel overeenkomstigheden had met NYHC hoogtij. Denk hierbij aan Madball, Agnostic Front en Warzone. Nou, daar hebben deze Duitsers vast wel een plaatje van in de kast en ook vast een shirtje in maatje xl (of xxl. Aangezien dit de enige 2 keuzes waren in maten toen der tijd). Ook denk ik dat ze wel bekend zijn met Only Attitude Counts, Hard Resistance en Backfire! want daar lijkt het namelijk als 2 druppels water op. Dit zal voor sommigen al genoeg zijn om deze band meteen links te laten liggen, maar misschien zit jij nu wel met je scheve petje, je Hatebreed shirt en je camo-pants op het puntje van je stoel!
Kijk; ook ik ben opgegroeid met de klanken die ik leerde kennen als truckercore, onnocore en, wat meer officieel, als zijnde eurocore. En dat deze band mij doet terugdenken aan de dagen dat ik maandelijks Backfire! V.O.T en Discipline zag is eigenlijk ook ergens wel een compliment. Maar voor mij liggen deze dagen een beetje achter me en is mijn smaak geëvolueerd en uitgeweken naar wat andere genres. Ik waardeer de oudjes zeker, maar de nieuwe aanwas van dit genre is minimaal in mijn platenkast. Dit neemt niet weg dat de heren uit Hamburg op de proppen komen met een prima plaat vol pretentieloze stampcore. Tuurlijk schreeuwt dit alles CLICHÉ! Daar kan ook een beetje flirten met metalcore niets aan veranderen, maar daar ligt misschien juist wel de kracht van deze band. Ik gok namelijk dat een band als deze een grote warme bratwurst heeft aan vernieuwing en originaliteit. Als er maar gemoshed en gezopen kan worden op de deuntjes is’t allang goed! Nou, voor die doelgroep is dit dan ook een prima product geworden.

STREET JUSTICE RECORDS

Score: 65/100

<< Mad Caddies - Keep it Going Snitch - Snitch >>