U.K. subs - UK Subs - Violent State (live)

20-02-07 09:57:09 / door pureandsimple / band: U.K. subs / album: U.K. subs - UK Subs - Violent State (live) (2007)

Het 22e officiele album alweer van de UK Subs. WOW! Dat doen niet veel punkbands ze na! Dit keer is het geen echt studio-album, maar een live-album. Allemaal tracks die opgenomen zijn tijdens de Europese tour van 2004. Vervolgens is het hele zooitje een tijdje de studio in gegaan om alles over te dubben, stukjes nieuw in te spelen en recht te trekken voor maximale kwaliteit. (leest laatste stukje nog eens) Huh? Wat? Laten we het aub wel even punk houden, heren! Jullie zijn geen Aerosmith of Metallica! Daarnaast staan de UK Subs live, ook na al die jaren, nog steeds prima hun mannetje en kunnen ze gemakkelijk een hele set achter elkaar neerzetten die de moeite waard is voor iedere liefhebber van goede punkrock! Tuurlijk is het logisch dat er iets aan gesleuteld wordt, maar je hoeft het ook niet helemaal uit elkaar trekken, vind ik.
Ok, ik moet wel toegeven dat het allemaal puik klinkt hoor, maar ik vind het ergens een beetje overdreven en overbodig. Ik heb nu het idee dat ik een veredelde ‘best of’ zit te luisteren met gejuich tussendoor. Nadat ik eenmaal bekomen ben van het idee en inzie dat de band nou eenmaal denkt op deze manier haar beste kant te kunnen laten zien begrijp ik dat ik 20 goed klinkende UK Subs semi-live tracks op mooi grijs vinyl zit te draaien. Helemaal zo slecht nog niet dus! Ik had het wel graag met inlegvel gezien met wat uitleg over welke shows en/ of liner-notes van Charlie Harper, maar blijkbaar was het overdubben dusdanig duur dat er geen geld meer was voor wat extra’s. Gemiste kans wat mij betreft! Oh, ik zie ook nog 1 unreleased nummer, Works genaamd, op de plaat. Jammer dat ik daarentegen enkele van mijn favoriete Subs nummers juist weer niet zie staan. Persoonlijk favorieten als I Live In A Car, Down On The Farm en C.I.D staan er niet op. Toegegeven dat het oevre van de Subs over de jaren dusdanig groot is geworden dat het onmogelijk is om een ieders favoriete tracks voorbij te laten komen. Dit alles neemt overigens niet weg dat ik enorm veel respect heb voor deze band en dat ik het altijd leuk vind om ze weer eens te zien. En te horen! De CD versie is overigens uit op Combat Rock en die heeft als extratje de The Revolutions Here EP erbij.

Side A :
01. Livin' Dead
02. Squat 96