Calabrese - The Traveling Vampire Show

30-01-07 20:07:31 / door mano-revolver / band: Calabrese / album: Calabrese - The Traveling Vampire Show (2007)

Calabrese - The Traveling Vampire Show

Je kent ze wel. Die albums die je maar over en over blijft spelen en het verveelt nooit. Die nieuwe aanwinst die je gehele muziekcollectie voor uren, dagen, weken en misschien wel maanden zo goed als geheel overbodig maakt. Iedereen weet waar ik het over heb. De nieuwe plaat van Calabrese met de titel The Traveling Vampire Show is zo'n CD.

Ik heb de tel niet meer bijgehouden, maar als je het aantal rondjes wat de CD in mijn speler tot nu toe heeft gedraaid zou uitdrukken in meters weet ik vrijwel zeker dat de schijf al minstens één keer de gehele wereldbol over is gerold. Wat een plaat. De band overtreft hiermee eerder werk zoals de Midnight Spookshow EP en het debuutalbum 13 Halloweens. Een taak op zich want beide releases zaten ook al tegen het geniale op het gebied van horrorrock aan.

Fans van The Misfits en Samhain kunnen hun lol op met The Traveling Vampire Show. De liefhebber krijgt 12 nummers voorgeschoteld met de perfecte stem die klinkt als een combinatie tussen Danzig en Nick 13 (Tiger Army), de achtergrond vocalen zijn perfect geplaatst en de muziek is zo catchy als het maar zijn kan. De refreinen blijven direct hangen en voor je het weet mis je de bus naar je werk omdat je toch nog één keer een nummer als Voices Of The Dead wil horen.

Vreemd genoeg zijn de broertjes Calabrese (de band bestaat uit drie broers en hun echte naam is ook daadwerkelijk Calabrese, dus geen Ramones gimmick) met hun nieuwe plaat niet opgepikt door een groter label, maar hebben ze net als de debuutschijf 13 Halloweens de CD op hun eigen label Spookshow Records uitgebracht. Of dit ook daadwerkelijk zo vreemd is betwijfel ik en ik denk eerder dat de gebroeders de touwtjes 100% in eigen handen willen houden en wat is nou toffer om een horrorpunk band / label als familiebedrijf te hebben? Inderdaad, bar weinig!

Dit album is een absolute MUST-HAVE geworden voor de fans van horrorpunk. De band heeft alles wat de fan zich wenst, alles klopt zowel muzikaal als op het gebied van de teksten en het fantastische artwork op de digipak maken de release meer dan af. Ik weet nu al dat dit album bijzonder hoog zal eindigen in mijn jaarlijst van 2007, en het is pas januari! Petje af!

01. Death Eternal
02. Voices Of The Dead
03. Vampires Don't Exist