The Accelerators - The Accelerators/ Random Heroes

20-12-06 11:12:14 / door pureandsimple / band: The Accelerators / album: The Accelerators - The Accelerators/ Random Heroes (2006)

De Accelerators beginnen de tweestrijd met het uit Engeland afkomstige Random Heroes. Nog steeds tappen de jongens uit Rotterdam uit hetzelfde vaatje als Screeching Weasel en The Queers, maar gelukt het ze dit keer om meer hun eigen gezicht te laten zien. Het feest begint met ‘Lakeside Park’, een heerlijke Apers-achtige punkrocktrack, en ookal wordt het gas een beetje ingehouden met ‘Ending World’, rockt ‘I wanna suck your tit’ in een dusdanig tempo door dat de tijdschade toch nog beperkt blijft tot de magische punkgrens van 2 minuten per nummer. Ik hoor potentieel genoeg en ik wacht vol smart op een strak geproduceerde full length zodat the Apers eindelijk eens echte concurrentie gaan krijgen daar in de havenstad.

Ook de Random Heroes zullen zonder twijfel de Engelse straten bewandelen met leren jasjes, Converse All Stars aan de voeten en strakke broeken. Muzikaal passen de 3 tracks van deze helden dus prima bij de 3 voorgaande. De tracks van deze jongens lijken net ietsje meer te hangen naar punkrock waar de Accelerators toch ook duidelijk begrepen hebben wat vuige rock’n roll betekend. Toch had ik tijdens de eerste draai niet eens door dat het Random Heroes gedeelte al begonnen was. ‘Hair Today, Gone Tomorrow’ van de Heroes gaat er vandoor met de prijs voor coolste track, maar uiteindelijk zou ik geen keus kunnen maken wie ik betere van de 2 vind.

Het artwork doet me denken aan iets wat uit de stal van Stardumb zou komen en het verbaasd me dan ook niets dat beide bands al eens een track hebben uitgebracht voor Stefan Tijs & Co. Muzikaal is het misschien niet allemaal even gepolijst, maar daar hou ik wel van. Het hele schijfje bruist van enthousiasme, energie en speelvreugde. En daar gaat het tenslotte bij goede punkrock ook om.

THE ACCELERATORS
01. Lateside Park
02. Ending World