MxPx - Let's Rock

10-12-06 14:26:50 / door mano-revolver / band: MxPx / album: MxPx - Let's Rock (2006)

MxPx - Let's Rock

MxPx, ik had er vroeger een haat / liefde verhouding mee. Sommige nummers trok ik echt niet, terwijl andere nummers weer geniaal simpel en catchy waren. Dat ze Sick Boy van Social Distortion ooit in een ver verleden ongelooflijk verkracht hebben is vergeven (maar nooit vergeten), en sindsdien ben ik MxPx steeds meer en meer gaan waarderen, en durf ik zelfs te zeggen dat ik liever MxPx dan bijvoorbeeld NoFX opzet.

Onlangs is het nieuwe album Let's Rock uitgekomen, hoewel nieuw. Echt nieuw is het niet. Let's Rock is namelijk een compilatie van niet uitgebracht materiaal wat tijdens de sessies van de 2000 release Ever Passing Moment is opgenomen, en uiteindelijk niet op dat album is uitgebracht. De nummers krijgen op Let's Rock alsnog een kans om van zich te laten horen.

De grote vraag met zo'n albumtitel is natuurlijk; rockt het ook? Het antwoord is simpel, ja het rockt weldegelijk, maar... de sound is wel wat rustiger als het geluid wat je normaal van MxPx gewend bent. Let's Rock staat vol met midtempo punkrock nummers en eindigt zelfs met 3 volledig akoestische tracks. Of dit een anti-climax is of een sfeervol einde van een album laat ik aan jou over.

Als je nog niks van MxPx in huis heb raad ik je toch af om deze cd aan te schaffen, je krijgt waarschijnlijk een verkeerd beeld en je bent beter af met de 19 track tellende compilatie Ten Years And Running. MxPx fans kunnen deze schijf blind aanschaffen.

(Geen cijfer, compilatie)

01. You Walk, I Run
02. Every Light