Forum

Forum - Nieuws&politiek - Vroeg op stap

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] ... [19] >>>
Vroeg op stap
Gepost door: vickyleandros gepost: 07-03-2007 13:49:09
http://www.vroegopstap.nl

Vroeg op stap, vroeg weer thuis!

Wij zijn een groep ouders en jeugd in het noorden van het land, die actie voeren om de sluitingstijden van de horeca te vervroegen. Dan kan de jeugd eerder op stap en zijn ze ’s nachts ook weer eerder thuis.

De voordelen:
de jeugd gaat eerder van huis en komt ook weer eerder thuis
de tijd van ‘indrinken’ verkort of verdwijnt
de tijd die de jeugd in de disco doorbrengt blijft hetzelfde
ouders hoeven niet in de vroege uurtjes eruit om de jeugd op te halen
de volgende dag is de jeugd eerder uitgeslapen, dus er blijft meer tijd over voor o.a. familieaangelegenheden, geloof, persoonlijke ontwikkeling b.v. in de vorm van studie en sport enz.
ouderen met kinderen krijgen meer gelegenheid om eens uit te gaan i.v.m. oppas en ouderen zonder kinderen willen ook niet wachten tot 01.00 uur
----------------------------------------------------------------------------------------------

Eindelijk, deze mensen hebben mijn stem.

Ongehoord hoe lang de jeugd tegenwoordig op stap gaat. Niet alleen gaan mensen van mijn leeftijd op onchristelijke en onveilige tijdstippen over straat, ze doen dit vaak ook in een state of mind die zorgwekkend is. Door het welbekende indrinken en de verschillende piekuurtjes wordt de jeugd aangemoedigt om zich urenlang vol te gieten met drank en eventueel andere middeltjes om langer door te kunnen gaan.

Door groepsdruk en slimme marketingcampagnes van uitgaangsgelegeheden en brouwerijen gaan de weekenden van jongeren hard achteruit. Waar is de tijd dat je sochtends lekker met je ouders ging ontbijten, naar de kerk en smiddags monopoly spelen. Ik baal ervan dat in het weekend de lunch mijn ontbijt is en dat ik alleen nog maar brak voor de televisie kan zitten. En zo vele jongeren met mij, al mijn vrienden bij catechesatie denken er precies zo over, en onze pastoor ook!

Wie is het met me eens?
Gepost door: renze gepost: 07-03-2007 13:51:41
ik ben het niet met je eens. moeten er maar kinder disco's komen
Gepost door: vickyleandros gepost: 07-03-2007 13:57:53
Jij bent dan ook een uitzondering op de regel, want jij bent al om 21.00 zo dronken dat het allemaal niet uitmaakt.

Ik vind het verschrikkelijk hoe wij als jonge consumenten worden uitgebuit door kroegbazen en vind het schandalig dat overheden daar aan meewerken door middel van het verlengen van sluitingstijden voor uitgaansgelegenheden. In groningen heb je zelfs kroegen die 24/7 open zijn. Vind het met de verkiezingen van vandaag in het achterhoofd toch belangrijk dat hier vandaag even bij wordt stil gestaan!!!
Gepost door: boelly gepost: 07-03-2007 13:58:29
ik ben het met je eens, broeder. Onze pastoor haalde het onderwerp ook al even naarvoren tijdens de preek zondag.
Gepost door: vickyleandros gepost: 07-03-2007 14:02:01
Ja ben ook altijd blij als dat gebeurt. Ik ga zelf meestal ook naar een christelijk café, daar zijn ze tenminste verstandig mbt openingstijden. Echt een aanrader: Cafe de Vlieger: zonder bier ook plezier.

Ligt op zaterdagavond altijd alvast een programma klaar over de kerkdienst van de volgende ochtend. Verheug ik met altijd op vroeg slapen zodat ik goed geconcentreerd mee kan doen in de kerk!
Gepost door: boelly gepost: 07-03-2007 14:10:38
Daar moet ik ook maar eens heen dan! Ik zeg altijd maar zo: Waarom bier drinken, als je ook psalmen kan zingen!
Gepost door: ratherbedownthepub gepost: 07-03-2007 14:19:47
Gepost door vickyleandros op 07-03 om 14:02Ja ben ook altijd blij als dat gebeurt. Ik ga zelf meestal ook naar een christelijk café, daar zijn ze tenminste verstandig mbt openingstijden. Echt een aanrader: Cafe de Vlieger: zonder bier ook plezier.

Ligt op zaterdagavond altijd alvast een programma klaar over de kerkdienst van de volgende ochtend. Verheug ik met altijd op vroeg slapen zodat ik goed geconcentreerd mee kan doen in de kerk!

Ik zat eerder altijd in het witte cafe in Zelhem, maar die is gesloten vanwege de lage drankomzet.

Verder ben ik ook voorstander van vervroegde sluitingstijden. Gewoon 's middags aan de jagermeister, maakt het echt niet meer uit of je 01:00 uur of 06:00 uur thuis bent.
Gepost door: vickyleandros gepost: 07-03-2007 14:22:09
Christelijke punx unite!

Psalm 112 de gekste.
Gepost door: pinhead gepost: 07-03-2007 14:34:09
Ik vind vroege sluitings tijden dus 06:00 echt super relext!!! Houden zo die handel als je wil kun je toch gewoon vroeg op bed gaan?>
Gepost door: sytraxx gepost: 07-03-2007 14:38:09
bullshit, moest vroeger toen ik nog in een restaurant werkte vest vaak tot een uur of 11 werken, zou geneukt zijn als je dan nog maar 1 uurtje in de kroeg kan blijven. ben blij dat de meeste shit tot minstens 2 uur open is en sommige dingen tot 5 hier. prima zo . niks aan doen.
Gepost door: ratherbedownthepub gepost: 07-03-2007 14:39:25
Gepost door sytraxx op 07-03 om 14:38bullshit, moest vroeger toen ik nog in een restaurant werkte vest vaak tot een uur of 11 werken, zou geneukt zijn als je dan nog maar 1 uurtje in de kroeg kan blijven. ben blij dat de meeste shit tot minstens 2 uur open is en sommige dingen tot 5 hier. prima zo . niks aan doen.

Moet je maar een fatsoenlijke baan zoeken, de horeca is verderfelijk!

Nog mensen die dit jaar naar de Bettelt komen?
http://www.betteld.nl/jeugd/home/

Gepost door: vickyleandros gepost: 07-03-2007 14:50:53
http://www.soulsurvivor.nl/

Was dit jaar weer fantastisch, ik sta nog op de website met mijn verhaal:

"Ik heb op het festival een geweldige tijd gehad. Het is echt super om met zoveel mensen God groot te maken en om te luisteren naar Gods stem. Ik ervoer dat ik er mocht zijn zoals ik ben. Ik ben ook bemoedigd om mijn plek in te gaan nemen in mijn gemeente en om te ontdekken wat Gods plan is met mijn leven!"

Ik ben van het jaar sowieso hier te vinden. Of ik Betteld ga bezoeken is me nog niet bekend, ligt er denk ik aan wat de rest van de catechesatie doet.
Gepost door: ratherbedownthepub gepost: 07-03-2007 14:50:59
Goed trouwens dat er ouders zijn die dit initiatief nemen! Ik kan me persoonlijk geen belangrijkere dingen voorstellen die aandacht nodig hebben!

Als je kijkt naar Engeland zie je ook dat het werkt! Daar is niemand ooit dronken op straat en ze vechten daar ook niet! Allemaal dankzij de vroege sluitingstijden.

En averechts zal dit vast ook niet werken, want zodra kinderen dan op zichzelf wonen zullen ze ook vast niet alsnog zichzelf de tyfus drinken!

FIJN!
Gepost door: vickyleandros gepost: 07-03-2007 14:53:49
Wij zijn een groep ouders en jeugd in het noorden van het land, die actie voeren om de sluitingstijden van de horeca te vervroegen.

OOK DE JEUGD LAAT ZIJN WELGEMEENDE STEM HOREN

Vroeger was alles tenminste beter, vroeg naar huis, verzuiling, vasten en geen goddeloze televisiezenders.
Gepost door: kloender gepost: 07-03-2007 15:08:21
Ik ga zowiezo nooit naar de kroeg. Affgezien van de Godslasterende muziek komen daar alleen maar onzedelijke vrouwen die hun eigen lichaam niet respecteren. Ze dragen daar gewoon strakke broeken!! Ik bid elke avond voor hun corrupte zielen.
Gepost door: ninanoise gepost: 07-03-2007 15:20:03
ik verbrand mn bh's
Gepost door: sytraxx gepost: 07-03-2007 15:31:46
Gepost door ratherbedownthepub op 07-03 om 14:39
Gepost door sytraxx op 07-03 om 14:38bullshit, moest vroeger toen ik nog in een restaurant werkte vest vaak tot een uur of 11 werken, zou geneukt zijn als je dan nog maar 1 uurtje in de kroeg kan blijven. ben blij dat de meeste shit tot minstens 2 uur open is en sommige dingen tot 5 hier. prima zo . niks aan doen.

zoals ik al zei was ik daar werkzaam in, nu gelukkig al een tijdje niet meer.
Gepost door: ratherbedownthepub gepost: 07-03-2007 16:17:47
Gepost door sytraxx op 07-03 om 15:31
Gepost door ratherbedownthepub op 07-03 om 14:39

zoals ik al zei was ik daar werkzaam in, nu gelukkig al een tijdje niet meer.

Je hebt het licht gezien?!
Gepost door: gitaarsnaar gepost: 07-03-2007 16:18:01
heerlijk, een goed christelijke kroeg waar de vrouw kan werken voor de man, terwijl ze in prachtig in zwarte kousen en staphorste klederdracht om half 9 al de laatste ronde afroept, zodat ze nog lekker fris is om de man te plezieren in de huwelijkse voorwaarden.
Kunnen we de volgende dag nog vooraan in de kerk gaan zitten luisteren naar godsminnende liederen, die we de avond ervoor ook in ons stamcafé gehoord hebben.

Bijkomend voordeel is natuurlijk ook dat wij onze jeugd constant kunnen controleren wat ze uitspoken, want boven een kroeg zit een dak, dus onze HEERE zal niet zien wat onze afstammelingen uitvoeren. Wij zullen dergelijke iniatieven stimuleren in onze hedendaagse verlichte maatschappij met goddeloze praktijken. Amen
Gepost door: ninanoise gepost: 07-03-2007 18:11:39
Zelfs op zondag in de strengste kerk in delft zitten met een vriendin die wil bidden en uit pure verveling hakenkruizen in het hout gaan kerven is more fun dan dit..
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] ... [19] >>>
Je kunt alleen reageren als je bent ingelogd.

Terug naar het Nieuws&politiek-forum.

© copyright 2002 - 2019 Punx.nl - Gebruikersovereenkomst - Adverteren - Contact - Crew